God dubt en dobbelt – dabbles in black magicks
“Dat zit hem in de oproep tot gebed die iedere vrijdag door de straten galmt”, vertelt hij terugblikkend.
En elke dag weer vijf keer bidden?
“Er zijn soennieten, sjiieten en alevieten. Traditionalisten, salafisten, soefisten, islamisten en jihadisten.
En welke GRRRistelijke stromingen kunnen we nog onderscheiden? Wie kent er meer dan drie (of, sinds Marianne Thieme, vier)?
“Hij bezoekt daarnaast de traditionele koffietenten, waar de laatste Nederlanders in deze voormalige arbeidersbuurt bij elkaar komen en waar uitsluitend nog “heimwee en verbittering” heerst. Hij hoort Turkse buren klagen over de vele Oost-Europeanen: “De buurt gaat achteruit.
Heimwee – dat onnavolgbaar prachtige woord – was dat niet iets voor kinderen?
“Als je stemt, geef je jouw goedkeuring aan een systeem dat Gods wetten buitenspel zet.
En zo is het, bij de GRRRatie Gods. Als God bestaat – en logischerwijze een(zaam) is – dan verdient Hij het ook te regeren. Dat doet Hij immers al. En is een theocratie niet alleen een dwingende conclusie, het lijkt volkomen onverenigbaar met de stem van de mens.
Vanuit de logica wijst alles op het Onverenigbare.
Als de zensoennies het niet gaan/t worden, dan toch zeker de jezoefi’s!
“In het Midden-Oosten, maar ook in Transvaal en de Schilderswijk.
In Ons Midden.
“Net als vele anderen leven deze jongeren binnen Den Haag volgens Zeegers in een parallelle werkelijkheid, waarin de aanslagen van 11 september 2001 waarschijnlijk een complot waren van de CIA en de Joden.
Want een werkelijkheid moet wel parallel zijn, want er kan er immers maar één (van) zijn.
“Armoedig hoor, dat zo’n dienst kennelijk afhankelijk is van wat kruimels die hij van een journalist kan krijgen.
Maar hadden we van een geheime dienst echt anders verwacht?
Bron: http://nos.nl/artikel/2100685-drie-jaar-undercover-onder-de-broeders-in-transvaal.html 21 april 16