Wanneer breekt het subject in op het object? Of vice versa!

Terug naar de bayesiaanse docent. Stel:

1. Laat de leerling zijn inschatting maken (eg een 7);
2. Laat de docent zijn inschatting maken (eg een 8, of een 6).
3. Stel de leerling haalt een 8, of een 6. De docent heeft “gelijk.”
4. De docent is gerechtvaardigd in zijn inschatting.

Je staat te wachten en iemand kijkt op z’n mobieltje. Krijg je niet de moeilijk te onderdrukken neiging dat dan ook te doen?

Ik had het over religies. Van Russen is bekend “dat ze liegen.” Maar ze doen zoals je het daar doet. Hoe anders!

Mensen die geslagen worden, gaan zelf ook slaan. Hoe kan het ook anders! Is het niet een beetje onvoorstelbaar dat ze dat doen alleen omdat ze dat “geleerd” hebben? Terwijl ze vaak claimen dat helemaal niet te willen doen?!

De state of mind kan dan ook een gevangenis worden waaruit je pas ontsnapt als je het doorhebt!


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *