Maximen

Worden overtuigingen overtuigend(er) als je maar blijft herhalen dat “ik wil ik vind ik zeg?”

Ze zeggen dat reclame werkt door (de kracht(en) van) herhaling. Maar het is de herhaling die opgemerkt wordt. Opnieuw: buweztujn is het verkeerde woord, het roept niet op wat we nodig hebben om het proces beter te begrijpen. En het leidt tot “logische fouten” en van daaruit tot de conclusie dat het nergens op slaat (typisch convergent denken).

Reclame werkt door het buetsijzn te beïnvloeden, i.e. hervormen, zoals Google marketing “hervormde.”

Vygotski’s theorie gaat alleen over “voorspelbaar leren.” Dat complificeert het model van het leerproces. Terwijl hij zich juist door kinderen had laten inspireren!

Stoppen met roken is zo eenvoudig dat het weer moeilijk wordt. Hoe kan deze zin nou betekenisvol zijn?

Change your mind,” zeggen de Engelsen. Inruildagen?


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *